Sziasztok!

A versenyre legelőször Supergalaxy küldte be az írását. Jobban mondva írta meg. Maga a rész, és az értékelése:

Mivel ez egy duológia második része, ezért a történet nem a legelejétől van. Előzményei nagyjából az, hogy Horton Bane meg akarja bosszulni fivére halálát, aki természetesen Cad Bane. Tudni kell ehhez, hogy Supergalaxy a saját részeit a Filoni-féle TCW 2. évadjának az átírásával kezdte, és az ő szemében meghalt Cad Bane a Cargo of Doom-ban. Horton, mikor megtudta kis kalandon át, hogy az állítólagos gyilkos Anakin Skywalker, lepatkált Darth Sidious-szal (amit először furcsálltam, hogy hogyan is lép vele kapcsolatba, de a Nagyúr Anakint akarja a Sötét Oldalra átállítani), és elrabolta Amidala szenátort, majd megtudta, hogy Anakin szerelme.

Innen kezdődik maga a rész.

Egy frappáns jelenettel kezdődik, Horton kicsit beszól Padménak. Majd Sidious Nagyúr (persze nem Padme jelenlétében) közli vele, hogy a szeparatisták egy blokádot állítottak fel az Utapau körül, és ők is segítenek neki Skywalker "megölésében". Ezután egy Grievous-Horton párbeszéd van, majd Horton (szánt szándékkal nem Bane-nek hívom, mivel már kettő van :P) leszáll a Láthatatlan Kéz hangárjába.

A klónhírszerzés megtalálta az utapau-i blokádot: így Anakin (aki a feleségéért megy), és Fisto (aki a közelben van) rögtön oda megy. Obi-Wan úgy gondolja, összefügg a Horton és ez a blokád ügy.

Ezek után Horton lemegy a bolygóra, Anakin utána, ám Ahsoka (igen, mostantól így fogom írni, nem Ashokának :P) is vele tartana, ám Anakin Fisto mellé rendeli, hogy párbajozzon Grievous-szel. Megjegyzem, a bejutásuk remekül sikeredett :) Az a droid-poén is kihagyhatatlan volt, illett is oda :P

Utána Horton üzenetet küld Anakinnak, hogy menjen két szinttel lejjebb, ugyanis ő ott várja. Ezek után Anakin és egy századnyi klón a szellőzőaknában mennek le, ám Horton szinte csak erre számított, így oda rengeteg kommandódroidot állíttatott, és a klónokat szinte mind megölik. A kommandódroidokat végül elintézték, és a túlélők megmenekülnek. Tovább folytatják útjukat.

Közben orbitális pályán tovább folytatódik a fénykard párbaj, ám Grievous is, és a jedik is rosszul állnak. Kicsit hasonlít a Yoda-Sidious párbajra, ugyanis ott is mindketten megfutamodtak, nem Sidious győzte le Yodát (mivel ez téveszme, de nem akarok erről vitát).

Eközben Anakinék megtalálják (vagyis egyedül) Hortont, aki ráuszít pár Magna Guardot, majd Padméval felszáll egy vonatra, és elmegy vele. Anakin, Rex, és Denal felugrik szerencsésen, és a vonatban Hortont megtalálja Anakin, miközben Rex és Denal (az Erő hiánya miatt) küszködik a bejutással. Horton lefegyverezte Padme közvetítésével Anakint, de ekkor megjelenik a két klón, és Denal elkiáltja magát: Én öltem meg Cad Banet, Anakin üvölt, hogy ne mondja el, Horton meg odarohan, és közelharcot vív vele. Anakin leszúrja hátulról, mire az utolsó erejével a szakadékba taszítja ellenfelét magával együtt (mivel időközben afölé ért a vonat). A végén örülnek, ugyanis az űr tiszta, és Obi-Wan is megjegyzi, hogy nem is volt butaság idejönnie Anakinnak.

 

Kritika:

Maga a rész jó volt, izgalomdús, volt benne űrcsata, fénykardpárbaj, akció, fenyegetés, bár a fénykardpárbaj szerintem nem igazán kellett oda, mivel elvonja a figyelmet a főszálról.

Szerintem elég gagyi indok, hogy a padawanját lerázza, hogy elkél a segítség Fisto mellett Grievousnél. Ahsoka biztos észrevette, ám nem szegheti meg a parancsot. Ez így összeáll, ám így kívülről nem olyan jó szerintem.

Amikor Anakinék lemennek Hortonhoz, ott néha liftaknát írsz, néha szellőzőt. Ez nem igazi/nagy hiba, csak egy észrevétel :)

Továbbá amikor Ahsoka-Fisto vs Grievous párbaj van, ott hogy miért hagyja ott Fisto Grievoust, ugyanis az elején ő mondja, hogy nem mindennap van alkalmuk elfogni Grievoust. A párbaj végén meg hívnak egy szállítóegységet. Hogy ér oda? Ez egy hatalmas hajó, tele lézerállással. Amiknek nagyrésze megsemmisül az epIII elején. Talán a taktikai droid még mindig követi Grievous parancsát, és minden szállítót beenged a cirkálóra? Msáhogy meg nem tudnak kijutni, ugyanis nincs űrruhájuk. Szerintem ez az egész szál felesleges volt, Ahsoka végképp, nagyon elvonja a cselekményt. Most nem piszálni akarlak (:P), de szerintem azért tetted bele, hogy legyen egy fénykardpárbaj, és ne mondjam azt: csak kár, hogy nem volt benne fénykardpárbaj... :Đ Szerintem te pár egyéb jelenettel (pl nagyobb űrcsatával) simán kitöltötted volna a 22 percet :) Pl egy kis izgalom támad Yularennel, valahogy kutyaszorítóba kerültek, ám sikeresen kivágják magukat. És ha nem vágták volna ki magukat, akkor a szeparatisták szőnyegbombázást hajtottak volna végre, megölve Skywalker tábornokot, és (mivel Grievoust nem érdekli), Horton Banet is. (Bocs, megtámadott az ichlet-klón hadsereg, vagy az ichlet-droidhadsereg xP)

A Horton-Anakin találkozás egyedülálló volt, és Horton legalább nem olyan, mint rengeteg tiszt, akik csak-azért-is-győzni-fogok típusok, és nem adják fel. Horton, mint általában a legjobb stratégák, bölcs volt, és gondolkozott. Taktikát váltott. Ez a jelenet sikeres lett, talán tökéletest is mondanék. Az volt a baj (nem az, hogy kétszer írtad le, hogy Anakin leereszti fénykardját, bár az is :Đ), hogy amikor odaér Denal és Rex, és Denal rögtön felméri a helyzetet, majd bekiált, akkor én Horton helyében ott helyben lepuffantottam volna, mondván, biztos csak a tábornokot akarta védeni, és hazudott. Esélyt sem adnék, hogy az igazat lássam meg benne. Ehelyett Horton odafut, és öngyilkos lesz, mivel tudja, hogy Anakin kihasználja, és elfogja, vagy megöli őt.

Szóval én sem Hortont, sem Cad-et nem ilyennek ismertem, hogy mindent elhisz az ellenségének, sőt hazugsággal vádolta volna.

A vége tetszett, elképzeltem Fisto "fáradtságát", Ahsoka mosolyát, hogy: jó egyben látni, mester!, mégha nincs is leírva, majd Obi-Wan jellegzetes, Anakinnak igaza volt-mosolyát. A Happy End megvolt, ami az én részeimben nem mindig van meg :P

Úgy összességében van benne izgalom, mivel pár mellékszereplőnek a sorsa függ. Én, személy szerint nem gondoltam volna, hogy Horton meghal. Az ötlet, miszerint mindkét évad kezdődjön egy Bane-nel, kiváló! Ez egy plusz pont. Volt még benne "látványvilág", amit itt az alatt értek, hogy nem mindig a fantáziánkra vagyunk utalva, pl remekül leírta, amint a szakadék fölé ért a vonat.

Gratulálok, SuperGalaxy! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://tcwirasok.blog.hu/api/trackback/id/tr612323214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Captain Korbel 2010.09.25. 22:18:48

Én is megpróbálom befejezni az enyémet a jövő héten.
Csak az enyém kicsit különböző, mármint nem igazán fejvadász a főszereplő, hanem azt írja le, hogy hogyan lesz az, valamint az első megbízását.
Remélem ez nem gond.

kav12 2010.09.26. 08:28:09

@Captain Korbel: Nem, elvégre mégiscsak fejvadász a főszereplő :P De ugye benne van a 22 percben? :)

Captain Korbel 2010.09.26. 11:15:33

@kav12: Szerintem belefog férni 22 percbe.
Csak én ilyen novellaszerűen írom az gond?

Captain Korbel 2010.09.26. 11:16:16

@kav12: Szerintem belefog férni 22 percbe, csak én ilyen novellaszerűen írom.

kav12 2010.09.26. 12:05:02

@Captain Korbel: Nem gond, dehogy :) Ha gond lenne, írtam volna, hogy az :P

SuperGalaxys · http://clonestories.blog.hu/ 2010.09.26. 12:50:42

@kav12: Szóval. Íme a válaszom: Kezdeném azzal, hogy a fénykardpárbajon sokat morfondíroztam, és gondoltam az űrcsatára, meg mindenre, de valamiért bekerült, és nem azért, hogy legyen fénykardpárbaj, mert igazából jól megvagyok nélküle (:P), hanem hogy kitöltsem a huszonkét percet. Oké lehetett volna űrcsata, gondoltam is rá... dehát mindegy. Ez van. Ja, és Grievous szerintem inkább szívesebben szerezné meg Anakin fénykardját, minthogy gazdájával együtt elolvassza lent a bolygón. Aztán az aknák problémája. Van egy liftakna, mellette pedig van egy nagy szellőzőakna, aminek tetejét törmelék fedi. Tehát a bányászállomás szebb idejében volt egy nagy szellőzőakna, és mellette egy lifttel lehetett lejutni a lent lévő raktárba.
Aztán. Denal problémája: Anakin hátrakiált, hogy "Denal, ne mondd meg!" Ebből Horon kikövetkeztetheti, hogy valószínűleg az igazat mondja, amúgy a hazudás dolog nekem is felmerült, ezért módosítottam Anakin szövegét :P Aztán Horton erer haraggal telve vaktában elkezd lövöldözni Denal felé, de végül ráugrik elkezdi csépelni. Aztán Anakin átszúrja a mellét, tehát már úgyis meghal, és akkor inkább már magával rántja a testvére gyilkosát. Tehát elérte a célját.

Ja, és bejegyezlek :P

kav12 2010.09.26. 13:53:20

@SuperGalaxys: Ne jegyezz be! :Đ Akartam írni, hogy ezt ne vedd értékelésnek :P Ne jegyezz be xĐ
Szóval a válasz válasza: a szellőzőakna miatt nem vontam le %-ot/pontot, tehát az nekem 8 :Đ Én is, és még egy haverom is, heti párszor (azaz számtalanszor) csinálunk ilyet, hogy egy hazugsággal beetetünk valamit, és én mondom: ne mondd el neki!
Tehát akkor sem kellett volna szerintem rögtön odamennie. Legfeljebb még jobban Padme fejéhez szorítani a fegyvert, és kérdezi, hogy mi az igazság, vagy követelni az igazat :P
Nagyjából ennyi lenne :)
süti beállítások módosítása